Klient:
Firma zajmująca się termoformowaniem, produkująca detale dla przemysłu samochodowego oraz dla przemysłu sprzętów gospodarstwa domowego.
Naszym zadaniem było przeprowadzanie audytu energetycznego oraz propozycja rozwiązań, które poprawią funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Sytuacja zastana:
W hali produkcyjnej jest 50 urządzeń, do termoformowania, które pracują już od wielu lat i są technicznie mocno wyeksploatowane.
Pomiar temperatury – jeden z problemów:
W procesie formowania, temperatura procesu produkcyjnego ma kluczowe znaczenie dla jakości i powtarzalności produkowanych detali.
Pomiary temperatury i zastosowane rozwiązanie:
Zainstalowano na każdej termoformierce czujnik, który notuje pomiar temperatury przesyłający z dużą częstotliwością dane dotyczące aktualnej temperatury formowania na platformę elektroniczną, rejestrującą te pomiary temperatury. Z chwilą gdy pomiar temperatury danego urządzenia wykracza poza ustalony zakres w dół lub w górę, natychmiast taka informacja jest kierowana sms’em do Kierownika Produkcji oraz do Działu Utrzymania Ruchu wraz z podaniem którego urządzenia problem dotyczy.
Ponadto zainstalowany przy maszynie sygnalizator dźwiękowy i błyskowy, sygnalizuje fakt awarii. W opcji jest możliwość zainstalowania aplikacji zatrzymywania maszyny, by uniknąć produkcji detali niespełniających oczekiwanych parametrów.
Po diagnozie przyczyny awarii i jej naprawie, system dla danego urządzenia jest resetowany i prowadzi dalszy nadzór nad temperaturą pracy danej maszyny. Jednocześnie taka informacja jest zapisywana w systemie, co pozwala raportować takie zdarzenia zarówno na poziomie zakładu (decyzje modernizacyjne) oraz dla Klienta (analiza szybkości reakcji i sposobu rozwiązania problemu przez dostawcę).
Korzyści podstawowe:
Korzyści dodatkowe:
Firma, będąc audytowana przez swoich odbiorców, potrafi wykazać, że system monitorujący natychmiast reaguje zaprzestaniem produkcji wadliwych detali z chwilą gdy pojawiają się odstępstwa od technologii produkcji. Ponadto dzięki magazynowaniu danych, można analizować poszczególne awarie i określać zakresy ewentualnych remontów generalnych dla poszczególnych urządzeń a w ślad za tym budżetować inwestycje (capex) w firmie.